partyforum.be Forum Index
This forum is locked: you cannot post, reply to, or edit topics.
Page 1 of 1

partyforum.be Forum Index  ~  Reports  ~  14/09 bangface, they're going mad (London)

Author Message
chinese chicken
Posted: Sat Sep 15, 2007 6:58 pm Reply with quote
Member Joined: 13 Mar 2007 Posts: 77
En Bonny en Dietmans gingen nog es raven naar het ultieme raveland bij uitstek!

na heel veel lachen en stoten aangekomen rond 20u30 aan de locatie (!!!)
Het lag dus aan den achterkant van metrostation 'Angel',en dat in een doodlopende straat.
Bij het uitlopen van het station konden we al iemand bespeuren die zich aan het schminken was , en onee, niet als een janet, maar eerder als een zombie...

Deuren gingen open om 21u, en er stond toch al een rijtje van 50 man op dat simpele uur (!!!)

Voor ons was het dus afwachten wat het ging worden, na al het goede commentaar dat we al hoorden van verschillende Britten hier en daar op festivallekes.

Eens binnen was dus wel duidelijk dat dit een eerder omgebouwd pand is, en dat siert het hele gedoe ook wel eigenlijk.
Lekker underground to the bone, alsook de instelling van dat hele gedoe daar.Het geluid was tevens loeihard , maar niet storend (!!!).

We merkten bij binnenkomst meteen het hoge bpm - gehalte op (mss wel een 150 ofzo, of mss wel meer). Wie er toen net bezig was...beats me, ik ben pas namen beginnen volgen vanaf radioactive man in feite.

Deze laatste was gewoonweg subliem , en kan niet meer in zijn recht komen dan in Engeland zelf (het break-land bij uitstek)
Zwaar genoten van deze jongen zijn set, en terecht!

Daarna was het de beurt aanhardfloor, die meteen het bpm gehalte naar beneden trokken met een nette 303 live, zoals we ze kennen. Prachtige live, al was ik op dat moment wel gewoon geworden aan het bpm-gehalte.
Achteraf was dit een goeie keuze van de organisatoren om er zo n act te gaan tussensteken...anders hou je zoiets gewoonweg niet vol!

Derna kwam Altern-8 op de proppen met die goeie o'school rave...Het kot ging volledig uit zijn dak (maar dan ook echt volledig). Zoiets heb ik gewoonweg nog niet meegemaakt. Overal toeters, strandballen, en allerlei opblaasbare gadgets vlogen in het rond terwijl men daar echt VOLLEDIG uit zijn dak ging. Wat een gevoel, onbeschrijflijk!

Na Altern-8 zijn we dan ook ff de tweede room gaan bezoeken, en daar was 'the fez!' bezig denkek: Geschifte breakcore, dus daar ben ik dan geruime tijd blijven hangen!!!! Superduistere zaal ook met een vette groene laser. De Britten maken het natuurlijk compleet met hun aanwezigheid!

Ondertussen was boven Krumble bezig, en het breakcoren kon verdergaan...absoluut geschift is deze Fransman!

Verder heb ik dan nog een electro-set gehoord van iemand in de 2e zaal, maar heb zijn naam niet kunne opvangen. Een héél erg donkere set (style silicon scally e.d.) die me ook wel heel erg kon smaken. Het geluidssysteem scherpte deze set eigenlijk nog aan (wat uiteraard nooit negatief is)

Derna nog een set van de leading man van altern-8 in de 2e zaal onder het motto 'acid house'...jah, wat kan ik hier meer over zeggen: af

Dan verder zagen we beneden nog afsluiter saint-acid...en blijkbaar heb ik Black Sun Empire gemist (maar geen spijt van uiteindelijk)

conclusie: voor mij persoonlijk was dit het beste feest wat ik mocht meemaken. Zowel qua sfeer als muziek!
De britjes zijn een überscheef volk (geen enkele nuchtere mens liep daar rond, en ik spreek nie over drank), ze zijn superlomp (na 3u is het echt soms niet meer doenbaar, maar toch lachwekkend uiteindelijk).
Ik herinner me nog ene Kr!z zeggen dat men op project maar es beter moest opletten met het morsen van drankjes over mensen en dergelijke. Wel kheb een raad daarvoor: ga nooit naar Engeland in dat geval!

Hier zien ze mij zeker terug! Want de line-ups voor de volgende edities zijn ook gewoonweg weer af (luke vibert oa, om er maar ééntje op te noemen)

12/10/07 Jh Nuitgang invites Deg and G-force
FREE ENTRANCE
acid-set by deg, Rave Zone Montini set by G-force

drinks at 1 euro
View user's profile Send private message
bonnie
Posted: Sat Sep 15, 2007 8:09 pm Reply with quote
Member Joined: 15 May 2003 Posts: 524
Allé, juist thuis aangekomen . Een wrak, maar wel 1 dat nog danig onder de indruk is en het nog even moet vatten.

Gistren tegen een uur of 19u in Londen aangekomen om vervolgens de dichtsbijzijnde metrostation (Angel) van de zaal (electrowerkz) op te zoeken. Nog even tijd voor de locale pub, waar een tsjechisch biertje werd gedronken Happy (Wat trouwens opvalt in Engeland, verschillende klassen die zich mengen in de pubs, hier veel minder eigenlijk en rugby is populair Big Grin )

Bon, op naar de venue in een doodlopende straat en volledig "underground", om een vies woord te gebruiken. Serieus feestvolk, 1ste wat weer opviel en idd scheef,hehe. het ravethema was nurses en doctors en ja, er liepen girlies rond die daadwerkelijk als nurse verkleed waren ,..ideaal Bad Grin Den 1ste van de meute lag al tegen de grond om 21.15u, maar ze storen er wel de andere mensen ni mee Happy

Schitterende locatie en 1ste noemenswaardige feit, Radioactiveman. Vette electro op een blazende soundsystem. Hierna Hardfloor met (zoals we ze kennen) een proper opbouwend setje en geen schrik om het bpm laag te houden, nice. Lekkere 303 en naar het einde een paar climaxen die de zaal al semi deden ontploffen. Ik zeg semi, omdat degene die overnam de man(nen) was waarvoor ik kwam...ALTERN 8.

Zen stofmasker en pak dragen mee tot de sfeer, maar wat ik daar zag was toch dicht bij het onbeschrijfelijke...

Lazer op volle toeren, en bij de 1ste pianorifkes en ravegeluiden was het prijs. Ontploffingen van de zaal waarbij de projectielen over U kop vlogen.

Er werden toeters (met mondbediening, Tomaz Wink , politiehoeden, opblaazsbare hamers met acidgezichten , opblaasbare skeletten, opblaasbare haaien, en aangezien er plots in het midden van hun set een trommel rond men nek hing, ook opblaasbare trommels Laughing uitgedeeld.

Eindelijk gezien en tzal lang bijblijven ook Eek!
Ik dacht,nu hebben we het beste gehad,hehe, maar nexus 21 ,lid van altern 8 begon aan zen acid(bonus)house set in de 2de zaal. Jaaaaaaa,.....Mee van de beste acid house sets dat ik al ooit heb mogen aanschouwen, redelijk wat classics maar ook zeer veel vergeten bommekes en superclean gemixt, net als de set van altern 8 waar ook hier en daar de hoovers werden ingescratched op een te zotte wijze.

Na dit alles nog in de hoofdzaal afgezien, kzat na altern 8 der al volledig door, met het geweld dat op ons los gelaten werd. 6Uur voldaan de keet verlaten even naar st james park en buck . Pal om de wacht van dienst hun kunsje te zien uitvoeren, maar aangezien de flikken der ook waren maar wijselijk besloten wat verderop te chillen Bad Grin

Nog ne kerel in zenne flikker tegengekomen buiten aan waterloo Laughing en kben der zeker van. Een 2de bron kan bevestigen,hehe,..

Tijd om de crashfases in te zetten(kweet ni heoveel fases het geweest zijn, maar allzins meer dab 1 Razz ) in Waterlooo aangezien we de eurostar terug hadden gebookt om 14u.

Nu terug thuis en hopelijk snel terug (lees je de line -up van volgende maand al, dan weet je genoeg, onder andere luke vibert, dmx crew, black dog, ...)

Bon, ga het hierbij laten, crashfase deel .... is ingetreden. Over & Out.
View user's profile Send private message MSN Messenger
bonnie
Posted: Sat Sep 15, 2007 9:04 pm Reply with quote
Member Joined: 15 May 2003 Posts: 524
Een imressie van hoe dat feest er altijd aan toe gaat ( met gadgets Big Grin ):

Laughing Twas feest...
View user's profile Send private message MSN Messenger
lemant
Posted: Sat Sep 15, 2007 9:18 pm Reply with quote
Member Joined: 31 Jul 2003 Posts: 1858 Location: gent
nice report gasten ...

geen banners?

www.myspace.com/l3m4nt

26/05: Cherry-t @ Artcube, Gent
ROOM1:Beyondjazz, N8N & Michael Schack on percussion, GUS
ROOM2: Lemanté "all night long" (all night ... yeaheah)
Tom w
Posted: Sun Sep 16, 2007 10:09 pm Reply with quote
Member Joined: 29 Jun 2006 Posts: 261 Location: bij Leuven
Jammer dat de meeste belgen een te grote augurk in hun gat hebben om zo'n feestjes te doen. Laughing

chinese chicken
Posted: Tue Sep 18, 2007 10:09 am Reply with quote
http://www.youtube.com/watch?v=9MSfNHG5Kzk

staat blijkbaar al een kort videoken online
Hardfloor at bangface

FREE ENTRANCE

drinks at 1 euro
reader
Posted: Tue Sep 18, 2007 11:13 am Reply with quote
Member Joined: 05 Nov 2004 Posts: 73
Tom w wrote:
Jammer dat de meeste belgen een te grote augurk in hun gat hebben om zo'n feestjes te doen. Laughing

bwa genoeg feestjes met zo'n ruime line up hoor... jammer genoeg wel niet met zo'n klappers in de line up

check clash of the cultures maar eens Wink

Posted: Tue Sep 18, 2007 11:16 am Reply with quote
het leeft gewoonweg niet in belgie , daar kan een mens nix aan veranderen hoor
zo zij het dan maar
kga het dan wel ginder af en toe es gaan opzoeken.
Mentaliteit is er ook pakken anders, dus een andere beleving dan in belgie sowieso

FREE ENTRANCE

drinks at 1 euro
tomaz
Posted: Tue Sep 18, 2007 11:38 am Reply with quote
Content provider Joined: 09 Oct 2004 Posts: 3225 Location: 1540
de verkoop van opblaasbare schildpadden is hier ook minder gelinkt met het uitgaansleven

View user's profile Send private message Visit poster's website
chinese chicken
Posted: Tue Sep 18, 2007 11:40 am Reply with quote
tomaz wrote:
de verkoop van opblaasbare schildpadden is hier ook minder gelinkt met het uitgaansleven

twaren geen schildpadden, en ze delen ze uit (ze verkopen ze niet)
ik vind trouwens dat ik de volgende dj-set van tomaz moet aanwezig zijn met mijne toeter!

FREE ENTRANCE

drinks at 1 euro
tomaz
Posted: Tue Sep 18, 2007 11:48 am Reply with quote
Content provider Joined: 09 Oct 2004 Posts: 3225 Location: 1540

Er was blijkbaar heel wat plastieken fauna, waaronder ook een schildpad. Ik doe mijn huiswerk hé maat: eerst kijken, dan praten. Wink

And I was just kidding. Een ouderwetse rave met Altern8 en Hardfloor kan alleen maar goed zijn.

View user's profile Send private message Visit poster's website
chinese chicken
Posted: Tue Sep 18, 2007 11:51 am Reply with quote
dit zijn foto's van vorige edities ! Razz
en idd, tis idd wel cool, anders zou ik er zeker niet heengaan. We wisten perfect waarvoor we gingen...alleen was de omkadering nog een groot vraagtaken!
Nen dierentuin is het ginder wel, en dat niet alleen met de opblaasbare...

FREE ENTRANCE

drinks at 1 euro
Tom w
Posted: Sat Sep 22, 2007 5:39 pm Reply with quote
Member Joined: 29 Jun 2006 Posts: 261 Location: bij Leuven
reader wrote:
bwa genoeg feestjes met zo'n ruime line up hoor... jammer genoeg wel niet met zo'n klappers in de line up

check clash of the cultures maar eens Wink
Welja ik had het niet alleen over de lineup he... Razz

True-Spirit
Posted: Sat Sep 22, 2007 6:27 pm Reply with quote
Member Joined: 04 Jun 2007 Posts: 135
Precies wel is de moeite!!! Big Grin

Posted: Sun Sep 23, 2007 9:24 am Reply with quote
Member Joined: 25 Oct 2006 Posts: 1843 Location: Zwevezele!
damn, dus altern-8 bestaat nog ofwa.... is bijna 20 jaar geleden dat ik hen heb gehoord, ergens op een zompveld in croydon... blijkbaar nog niks aan energie ingeboet Exclamation Wie daar eenmaal fan van is blijft fan Happy
En den Keith ook daar...

Tnx for the report, da wordt weer ne dag memorytrippin'. Had hier nog nooit van gehoord (allez, wel van Electrowerk maar niet van die ravetoestanden) en 'k denk dat ik daar toch 'iel geire es naartoe wil gaan Happy

www.myspace.com/sonderfallmuzik
www.psytox.com
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger

All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1
This forum is locked: you cannot post, reply to, or edit topics.

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum